Hondiuslaan Utrecht

In februari 2012 heeft de eigendomsoverdracht plaatsgevonden van het kantoorgebouw aan de Hondiuslaan 40-46 te Utrecht aan Hondius Vastgoed B.V. Het kantoorgebouw dateert uit 2003. Teneinde de conditie van het gebouw op peil te houden heeft Hondius Vastgoed B.V. behoefte aan een vastgoedbeheerder voor het technische beheer van het gebouw alsmede de bijbehorende financiële en administratieve werkzaamheden.

De vastgoedbeheerder organiseert het planmatig en correctief onderhoud. Voor de verhuurder brengt hij middels een meerjarenonderhoudsbegroting het toekomstig onderhoud in beeld. Deze begroting wordt jaarlijks geactualiseerd en wordt als leidraad gebruikt voor het planmatig onderhoud ten laste van de verhuurder. Voor de huurders stelt hij een jaarlijkse begroting op voor planmatig en correctief onderhoud, de zogenaamde servicekosten. Hij sluit contracten af met uitvoerende partijen, inspecteert het gebouw en controleert de kwaliteit van de werkzaamheden. Hij is tevens de intermediar tussen huurders en verhuurder en rapporteert de verhuurder periodiek over alle zaken het pand betreffende.

De vastgoedbeheerder en technische adviseurs worden ondersteund door administratieve medewerkers die zorg dragen voor de correspondentie, de budgetbewaking van het onderhoud en de systematische archivering van alle lopende zaken. Alle bouwkundige en installatietechnische werkzaamheden worden door bbn adviseurs, voor, namens en voor rekening van de verhuurder cq huurder, binnen de toegekende budgetten, uitbesteed aan nader te selecteren bedrijven. Het commerciële beheer zal worden behartigd door een door de verhuurder te contracteren partij. Met de ondertekening van de opdracht hebben Hondius Vastgoed B.V. en bbn adviseurs de intentie uitgesproken om over een lange termijn te gaan samenwerken.

Facts and figures

Opdrachtgever

Hondius Vastgoed B.V.

Geleverde diensten

Omvang

5.500 m2

Meer van een bbn bebouwde wereld