Lounge 2 Schiphol Airport

Na een verbouwing van anderhalf jaar kunnen reizigers zich op deze plek in zeven themawerelden begeven, verdeeld over twee verdiepingen en met een oppervlakte van zo’n 16.000 m2. Jaarlijks reizen ruim 15 miljoen mensen via Lounge 2. Meer dan de helft (61 procent) van hen stapt over op het vliegveld. Door de verbouwing is er voor bijna 20 procent aan extra ruimte bijgekomen.

De vernieuwing maakt deel uit van een ingrijpende aanpak van de luchthaven om de capaciteit te vergroten en de terminal voor de reizigers efficiënter en comfortabeler te maken.

In de ruimte is onder meer het Johnnie Walker House te vinden en een aantal luxe winkels als Gucci en Rolex. Tijdens de verbouwing bleven de winkels gedeeltelijk open in kleinere en tijdelijke locaties.

bbn heeft het bouwkostenmanagement uitgevoerd.

Facts and figures

Opdrachtgever

Schiphol Group

Geleverde diensten

Architect

Kossmann.dejong

Omvang

16.000 m2

Meer van een bbn bebouwde wereld